Stora tröjan vara ledsen.

Hej. Det är jag som är stora tisdagströjans, det vill säga Bush bushtröjas, bushbushtröjans assistent. Just nu är bushbushtröjan mycket ledsen, arg, besviken och helt enkelt deprimerad. Det beror bland annat på att de allra första jeansen hon träffade är slängda. Hon verkar inte ha något emot ersättaren, men sorgen är ändå stor. Dessutom har hon fått ett hål. Idag var hon i skolan för första gången. Hon tyckte det var roligt att se sin syster, men hon blev riktigt ledsen över att ligga inknölad i en gympapåse i över en timma och att vara täckt av en hoodie större delen av tiden. Hon misströstar även efter att ha blivit ersatt på kvällen förra tisdagen.
Som ni förmodligen förstår har bushbushtröjan inte kraft till att skriva idag, men hon ville icke göra er bloggläsare besvikna, så nu skriver jag för henne. Jag har en dikt tillägnad bushbushtröjan:
Det bor en välsignad tanka
I konstens brokota sal
Att den där är en bisonoxe
Och jag är en näktergal
Det är en djup och mycket vacker dikt. Nu ska jag lägga upp bilder.
Detta är tisdagströjan med de nya jeansen, som inte hjälper så mycket mot sorgen efter att ha mist de gamla.
Detta är första bilden från Litauen. Här bodde tröjan.
Tisdagströjan när hon fortfarande var glad och tog egobilder med nöje.
Tisdagströjan skriver i bloggen.
Och nu kommer en mycket vacker bild på lilla tröjan från en mycket hemlig blogg. Ni kan aldrig gissa vilken det är.
Detta är världens vackraste pose.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0